sommar vs höst

Sommaren är förbi och vilken underbar sommar det har varit.
Tyvärr så tog ju det underbara högsommarvädret slut när jag gick på semester och den fick inledas med trasiga knän och sjukdom men det ordnade upp sig i alla fall.
Några turer ut på havet blev det med och det märktes att jag var vuxnare än förra sommaren.
Jag vågade sätta ner mina fötter i sjögräset och tången, det ni det är inte illa.
Ginga Pinga trivdes som fisken i vattnet både på land och i havet, där sprang hon fritt och lekte Lassi och höll koll på oss alla. Luktade på en kantarell och gav sig ut på sök i skog och mark men tror inte hon visste hur hon skulle meddela om hon fann några men men lite mera övning så går det nog bra :)

Har ju nu börjat jobba natt på fulltid och trivs som fisken i vattnet jag med, äntligen känner jag mig som en riktig människa :)

I veckan var systrarna mina, jag och Maria ute i skogen och plockade svamp, följt av frosseri i våfflor hos mormor och morfar, underbart var det.
Förra helgen var det Party med stort P, Svea på fredagen och Harrys på lördagen och massa skaka rumpa på det, helt underbart om man räknar bort vissa inslag då. Följt av lite mycket mintu för fröken Ci och dåligt uppförande av vissa andra men lyckat i vilket fall.

Har även köpit mig nya skor som jag frågar mig varför jag inte köpt tidigare så kär så.

Hösten är nu här och det är inte mycket att göra åt inte ens en gud som jag har krafter att råda över moder naturs vilja men vi går ju en helt annan underbar årstid till mötes med murriga färger kalla vindar och löv på promenaderna att sparka runt i, kvällarna blir fulla med mys pys i soffan med min älskling och underbara ljus.
Härliga promenader och cappuccino i halsduken, lovely.

Nu ska jag snart klä mig för en prommenix runt åbackarna med min fru och ginga pinga.

Det får bli allt för nu.

Xoxo Cessili

Kommentarer
Postat av: Mamma

Som du lägger fram det så känns det rent av lite bra. Inte utan att man längtar lite efter att sätta på sig en tjocktröja. Min man är ju så varm och go så att mysa i soffan med honom en grå höst kväll är alltid rätt.

2010-09-02 @ 18:57:27
Postat av: Ci

Ja och ni vet ju alla hur jag hatar att frysa men älskar att mysa.

2010-09-02 @ 19:25:20
Postat av: Viktoria

åh det är så jag också längtar! Vad mysigt:P

2010-09-02 @ 20:12:03
URL: http://wickiis.blogg.se/
Postat av: Gunila

Och det bästa av allt, när hösten väl är här så är det inte långt kvar till JULEN :)

2010-09-03 @ 21:09:38
URL: http://teamgravity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0