Tankar.

Nu sitter vi alla i väntan på att vara tillsammans med våra nära och mina tankar går till dem som inte kan vara med oss.
De som fattas och saknas oss.

Självklart tänker jag på min pappa, han älskade när vi alla samlades, han var en sann livsnjutare.
Att kliva upp och bara dra på sig morgonrocken utan att nödvändigtvis knyta den, tända brasan även om det inte behövdes bara för att det är fint, mysigt och roligt att elda.
Strosa ut i köket och koka ägg och sätta på kaffet, grädda brödet i ugnen och duka frukost bordet. Det är storhelg och det underbaraste jag vet.

Idag hoppas jag att vi alla får en underbar dag, solen skiner och alla förutsättningar finns.

I helgen när vi alla samlas runt borden med våra nära finns det alltid familjer med en tom stol, dom tänker jag på idag.

Har senaste tiden följt flera personers kamp om livet och som de kämpade.
Tänker på Loo och hennes son idag, tänker på Gurras familj och Annas man och dotter Tilda som för första gången måste fira denna högtid utan deras kära.
Jag vet hur det känns när man förlorar någon alldeles för tidigt och personer som inte ville resa vidare men var tvungen och alla oss som fick finna en väg att fortsätta utan er.

Vi inser sällan hur bräckligt livet är först när det hotas att tas ifrån oss eller någon vi håller av.
Här sitter man och klagar för att man har en dags tjänst när man hellre vill ha natt, att man inte hunnit epilera benen och färgat håret men vad gör det, mina kära väntar på mig även om mina ben är stubbiga och mina grå sticker fram :)

Nu ska jag ta en promenad med Gingus i det underbara solskenet och kanske bara kanske går du vid min sida.

Xoxo Cessili

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var mycket fint skrivet Cecilia och så sant så sant. Det är allt för sällan vi stannar upp och är glada för det vi har medan vi har det. Jag är så glad att jag har dig. Om du inte visster det så älskar jag dig och dina systrar och är så att jag får vara en liten del av ert liv.

2010-04-03 @ 20:00:00
Postat av: Ci

Det samma Mammsen :)

2010-04-04 @ 23:10:07
URL: http://icessilisvarld.blogg.se/
Postat av: Wickii

Vad fint=)

2010-04-05 @ 18:57:22
URL: http://wickiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0