Kanske en vit jul.

2 veckor och 3 dagar sedan jag senast skrev men nu ska vi inte leva i det förgångna inte.
Fick vara kvar på jobbet i alla fall till slutet av augusti och det tackar vi ju för.

Idag gick jag min sista dag innan semestern, så nu är jag ledig i 10 dagar och det skall bli under skönt. haha.

Vitt och fint är det ute men kallt, gillar ju inte vintern och jag hatar att frysa men hellre snö än rå kallt och slask. Ginga hon är i alla fall lycklig hon önskar nog helst att det var snö alltid och varmt i vattnet så hon kan bada samtidigt, det är nog hennes paradis tror jag.

Sitter här och förbannar mig över att mitt minne sviker mig, vet att jag kom på en så jäkla bra julklapp till Lucas men jag har glömt vad det var.... så irritert.

Fick julklapp av jobbet i veckan med så jag väntar på att den skall levereras hem till oss snart.
Vi fick presentkort på Gåvokort och jag valde ett set med designade termomuggar med termos, självklart i vitt. :D

Nu vet jag att Gullan och många andra kommer slå mig på fingrarna men jag kunde inte hålla mig längre och har idag satt upp och pyntat min gran...
Kunde helt enkelt inte låta bli.
Så nu är renen på plats och det nya tillskottet i form av en rödglittrig klack sko från Harolds, som jag fick av mor, pryder min fina gran.

I kväll har svärmor varit här och vi har ätit dadlar,fikon, frukt, pepparkakor och godis samt druckit glögg under tiden vi tittade på och skrattade åt Anna Anka och hennes jul firande. Fy finner ju även Skipper så fruktansvärd eller ja Robert och kompanjonen är ju inte bättre dem. Som summering så var det hur kasst som helst men vi skrattade ju åt dem i alla fall.
Till middagen idag, som vi inte orkade laga, hämtade vi på Indra den nya restaurangen. Mycket gott skall sägas fast en av rätterna tror det var nr9 var så stark att man inte kände smaken men för övrigt bra mat.

Nej ni nu skall jag ta ett BG och sedan krypa ner i sängen, känner för att läsa ett par rader men älsklingen vill väl sova så då får man väl vara snäll och släcka lampan.

Sussa sött med er där ute i vinter mörkret.

Xoxo Cessili

Kommentarer
Postat av: Marina

Ser att du har samma problem med lucas som alla vi andra. Usch vad han har blivit svår att handla till men kläder tycker han är kul. Vi har med satt upp vår gran, piffade i över en timma för o få den perfekt:) kram kram

2009-12-21 @ 09:57:21
Postat av: gullan

När det har varit fjärde advent så får man klä granen, det är ju så härligt juligt ute så det går inte att vänta. Har man dessutom glöggmys så är det klart att grann ska kläs. Idag är det mycket på schemat här: julhandel (bara för att känna julpaniken) och julpynt. Griljering av skinkan, jansson och lite mer för imorgon är det julfrukost här. God Jul till er!!!

2009-12-23 @ 09:57:41
URL: http://teamgravity.blogg.se/
Postat av: Sussie

Hej gumman! Hoppas ni haft det jättebra under helgerna! Jag tycker själv att det är ganska skönt att det är över men har haft det bra. Firade ju på Åland för första gången så det var lite underligt att inte vara med familjen. I helgen flyttar vi nu äntligen och veckan efter börjar jag på nya kontoret. Skönt att du fick vara kvar på ditt jobb ett tag till! Hoppas att ni kanske kan komma upp på vår inflyttningsfest sen? Jag vet inte när den blir än men jag hör av mig om det. Kramar

2010-01-07 @ 09:39:08
URL: http://susannaibadet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0