Vaccination....ja eller nej?

Usch sitter i vånda över ett beslut jag måste fatta och det är inte det enklaste.
Idag gick de ut med förfrågningar om vaccination på jobbet beslutet måste vara inne innan 12,00 måndag.
Har sagt nej men blev ombedd att tänka över beslutet  över helgen.

Personligen är jag emot vaccinationer och det är ett självklart nej från min personliga sida. Däremot finns jag i en stor riskgrupp då jag är ung och extra utsatt genom mitt arbete.
Det känns inte helt lätt att säga nej men heller inte ja.
Åhh fy gillar inte detta.

Tänker inte bara på mig själv i detta läget utan min man, mina närmaste, mina arbetskamrater och de boende mm.
Tänker på de stora ekonomiska påföljderna som kan bli och allt annat.

Usch....

Vad tycker ni?

Xoxo Cessili

Kommentarer
Postat av: Gunila

Fakta är; "risken att bli svårt sjuk eller att dö av denna influensa är försvinnande liten, betydligt mindre än av någon annan influensa vi haft".Citat. Det vaccin som används mot vanlig influensa ger fler dödsfall och följdsjukdomar än influensan, med denna är det ingen som vet då vaccinet inte är provat. Riskgrupper är de med andningsproblem (då det är följdsjukdomen lunginflammation som är farlig)så om man har allvarlig astma eller är mycket överviktig samt vid immunbristsjukdomar som tex HIV rekommenderas vaccinering av hälsoskäl, annars är det bara av samhällsekonomiska orsaker.

2009-08-29 @ 15:29:24
URL: http://www.nogg.se/gunila
Postat av: Anonym

skrota vaccin och ställ in dig på att inte bli sjuk! Går du omkring med inställningen att du snart kommmer bli sjuk så har du snart en knorr på näsan:P

2009-08-29 @ 20:00:31
Postat av: Sussie

Vad skulle du förlora på att vaccinera dig?

2009-08-31 @ 13:54:24
URL: http://susannaibadet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0