Tema veckor i bloggen.

Tänkte att jag skulle dela med mig av lite hälig musik.
Den underbara Kim Larsen, inte bara får han mig att minnas min pappa han värmer än även inombords.
Man blir lycklig och varm samtidigt som man blir aningen sorgsen.
Älskar hans version av den här låten inget vanligt trubadur tjafs. Men sen så har han ju gjort myckte fin och underbar musik.

Har tänkt att det skall bli vecko tema här i bloggen, temat kan tas upp varje dag eller inte men minst en gång per vecka.
Den här veckan är det känslor som står på temat.
Temat kan uttryckas i film, bild, ljud eller text, ja lite som man vill.

Idag blir det Kim som står för känslorna i olika sånger.



En annan underbar låt som i min familj är väldigt fyld med känslor och framfört av denne mannen så är det
den här. Vi minns dig pappa och vi älskar och saknar dig något enormt.



Kim Larsen var en av min fars många favoriter, när jag hör dessa låtar kan jag höra honom nynna med, med sitt härliga leende, glimten i ögat och hans härliga inlevelse när han sjunger på danska.
Så hva' gør vi nu, lille du ?

Kramar Cessili

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0