Blomster

mina blommor vet inte vad det är för årstid ute.
Igår i snöfallet begav jag mig ut på terassen för att stuva om för vintern. Till min förvåning så upptäckte jag att mina slinger krasse fortfarande levde, växte och blomade.
Blev mäktigtförvånad när de levde trots att det var is runt stängerna/grenarna.
Förvåning nummer två blev att en av mina blomlökar vaknat till liv och börjat titta upp i en av krukorna, det är en iris sort och skall inte börja växa först i ca slutet av maj början av juni för att sedan blomma i juli/augusti.





Lite bilder på mina blomster. Orkideerna är ju självfallet i köksfönstret och inte ute i kylan ;P
Beklagar de dåliga bilderna men men vad gör man.
Cessili

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0