Allt och inget

Oj här har de byggt om sen jag loggade in sist, bara att inse det är ingen vidare disciplin på denna blogg.

Sedan semestern tog slut har det gått i ett tycker jag och helt plötsligt är alla tillbaka. Skolan börjar och livet störtar fram som en flodvåg och det gäller att hålla balansen för att inte ramla. 

Mycket har hänt och det har tvingar mig att se på min tillvaro ur helt nya vinklar. Inget är ju egentligen annorlunda samtidigt som allt blir det.
Just idag på eftermiddagen kom flodvågen och svepte undan mina ben och jag föll.
Det är inte alltid lätt att vara glad, uppåt när man inte mår bra och när kroppen gör sig påmind och man blir ledsen och arg för allt den inte vill, då kommer allt annat med besked. Det är då bara enklare att låta vågen spola över än och förbi. Imorgon är en ny dag och jag kan ju både trampa vatten och flyta.
Denna vecka kommer annars enbart gå till jobb och skola, rockigt värre men jag kommer i alla fall få göra det bästa jag vet, jag kommer få sova. Vill inget hellre just nu, så det är vad jag ska göra nu tills det blir dags att bege sig till jobbet.

Känner ni att vindarna och luften är annorlunda? Även himlen har en annan blå färg. Det är bara hösten som skickar ett litet vykort för att tala om att hon snart kommer på besök.

I år längtar jag faktiskt, jag vill gå i promenaderna med min fru, sparka löv och spilla cappuccino på halsduken.

 

Xoxo Cessili

 

Kommentarer
Postat av: Frugan

Åh så jaag och min halsduk längtar :)

2012-08-28 @ 19:37:33
Postat av: Viktoria

Åh vad mysigt du får det att låta.. jag vill med sparka löv och spilla :D

2012-08-30 @ 09:40:25
URL: http://wickiis.blogg.se
Postat av: Ci

Vi kan gå på rad alla tre, promenaden är bred så alla får plats :)

2012-08-30 @ 22:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0