Randig Onsdag.

Hej på er alla vår barn.
Idag är det randigt som är dagens tema, det kom lillstrumpa på igår så det nappade jag på.

Imorgon är det torsdag och ni kan väl förstå vad det blir för tema då?
Jo självklart så blir det ju Speedway.

Fy nu stänger ams om 55 minuter, fan vad jag är slarvig...
Imorgon ska jag gå upp med älsklingen och gå direkt för så här kan jag ju inte hålla på.
Det är besvärligt när det är något man inte direkt måste göra utan som igentligen kan vänta, då blir det svårare.
Speciellt när jag är en sådan person som inte vill ha någo med ams att göra eller akassa för den delen, vill kunna klara mig själv, men det är ju ganska dumt att inte ha det eftersom det blir ett par tusen mer i månaden och då kan man ju inte förstå varför jag inte redan har gått för länge sedan.

På Aftonbladet idag läste jag en artikel om bandet Justice låten stress , som blivit väldigt uppmärksammad i media, av den franska polisen mm. Den har även blivit anklagad för att vara rasistisk mm.
Videon handlar om oprovocerat våld, där ett gäng ungdomar med bandets logga på jackorna härjar runt och misshandlar personer de möter, rånar gamla tanter, stjäl en bil och tänder eld på den mm.
Själv tycker jag att videon har fått lite väl oförtjänad kritik och att det verkar som om de franska myndigheterna vill tysta ner den för att allmänheten inte ska bli påmind om parisupplopen 2005, då tre unga män av nordafrikanskt ursprung var den utlösande faktorn till upplopen.
Kristofer Ahlström skriver i sin blogg, så sägs det i slutet av videon, när gänget ger sig på temet som under hela tiden filmat, ?Det här gillar ni att titta på, va??.
Och att det har mycket likhet med filmen Funny Games, som jag först inte riktigt förstod men gjorde lites senare, mer vill säga vilket samhälle vi lever i där vi passivt beskådar och fascineras av diverse hämskheter utan att ingripa eller motverka.
Det verkar som om allmänheten enklare hoppar på och vill reagera på det som är fingerat än det som är verklighet.
Varken bandet eller bolaget har velat komentera videon vad jag har förstått. Min tolkning är inte att Justice vill uppmana till det som videon visar utan mer uppmärksamma den vardag vi lever i och passivt tillåter.

Här har ni en videon så kan ni ju skaffa er egen uppfattning, den är alltid bäst.



Nej nu blir det ett bloss och en kopp kaffe på terassen, uppdaterar senare... Cessili

Nu har jag faktist, äntligen, fått tummen ur och damsugit nästan hela lägenheten. Lite i hallen kvar och sovrummet.
Sedan har jag lagat mat och varit hos Sandra och tje och fikat och ätit banan.
Imorgon ska vi hoppas på bra väder så vi slippet ta på oss regnkläderna när vi ska på speedway.
Sen ska Vi försöka ta oss iväg på en promenad med om vädret tillåter.
Nej nu ska jag ta och göra lite kvällste, här kommer dagens tema bild.
Sussa så sött... Cessili



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0