torsdagen i solen

Idag har jag blivit inringd att jobba medans en personal var på röntgen med en boende. Var riktigt gött. Var ute i solen och hade det trevligt, drack kaffe, serverade mat och så var det dags att gå hem.

Hemma upptäckte jag ju att ännu en gång så har de anställda på kommunens löneenhet inte kunnat göra sitt jobb.
Här går skatte pengar till en person som ska ha som arbete att se till att inknappade arbetstimmar betalas ut men ialla fall misslyckas. Kansek dags att byta till kvallificerad personal som kan sin sak.
På varje enhet finns det redan en person som sitter och knappar in alla timmar, ob mm. Det som personen på lönekontoret har att göra är ju bara att se till att pengarna betalas ut och kan inte ens se till att göra det.... Gahh.

Nej nu håller jag på och bakar grekiskt bröd, ciabatta, hur det nu stavas, med soltorkade tomater, olivolja, svarta oliver och färsk basilika. Nu har de jäst färdigt och ska in i ugnen, medelar om resultatet.

Imorgon fyller min älskling år och då blir det kalas.

Idag satt jag på en bänk i solen och tog ett bloss. Solen gassade, fåglarna kvittrade och jag lyssnade på det underbara ljudet ifrån kråkvilan där de övade inför kvällens minnes tävling i Kennys ära, tyvärr så var det ju under kvällens tävling två som blev skadade lillebror Allan, tror jag det var, som fick en knäskada och en som åkte i och bröt lårbenet.
Tråkigt när sådant händer, men det finns inte mycket som talar om att det är vår som när Speedway säsongen drar igång.

Ha det gott... Cessili

Kommentarer
Postat av: Andreas

Grekiskt bröd ?

2008-04-27 @ 14:57:43
Postat av: cessili

japp grekiskt lantbröd. Snackade massa grekiska hela tiden förstod inte ett ord.

2008-04-28 @ 14:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0