Instruktion

Nockan undrade idag hur man får in videoklipp i blogginlägget ifrån tex youtube.

Tänkte någon annan kanske med behöver lite hjälp med det, vi data okunniga måste ju hjälpa varandra.

Så jag har klippt och klistrat lite för att försöka få ihop en liten "bruksanvisning", säg gärna till om den inte fungerar eller om något blir fel, saknas så jag kan fixa till det, är ju ny på det här jag med.

  1. Börja med att gå in på youtube för att hitta det klipp du vill ha i ditt inlägg.
  2. När du hittat det inlägg du vill ha så kopierar du adressen enligt bilden nedan.



  3. Sedan går du tillbaka till ditt inlägg och klistrar in adressen i den ruta du får upp när du trycker Ctrl+V


Hoppas att det fungerar för er och som sagt säg gärna till om det är något är ju nybörjare jag med.

Cessili

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0