Det var en gång....

Hej på er!

 

Nu är jag inne på dag 2 med mina piller och ska faktiskt säga er att jag inte märker mycket av dem än men vi får se hur det blir.

Idag har jag varit iväg en sväng på möte med jobbet, riktigt bortkastad tid enligt mig och hade hellre sprungit upp på stan och spanat runt lit men ska se om jag hinner med det imorgon istället.

Väl hemma åkte steken in i ugnen och jag började packa ner julen i sina lådor igen, där ska de få vila till nästa gång.

Igår var jag och köpte nya vårblommor som fick byta ut alla julgrupper och då kan ju inga tomtar vara kvar.
Så nu är fönstret i vardagsrummet smyckat med ljus, Orkidéer, änglar vårplaneringar mm. Bara gardinen kvar som jag tänkte jag skulle ta hand om imorgon.
Börjar planera lite hur jag ska göra med min skänk och sen är det sovrum och kök kvar. Har sett massa nya fina saker jag vill inreda med men känns inte så lägligt eftersom jag vill veta om vi ska flytta eller inte och i så fall när.
Får affromera i natt att Chris vaknar och säger "nu slår vi till nu köper vi det där huset!" Åhh underbara tanke.



Hade ju varit kul att betala klart tandläkaren och soffan nu så jag kan börja tänka på att ta ett körkort men men vi får nog vänta ett tag till är jag rädd, ser inte ljust ut för förändringar på den fronten.

Året slutade ju inte så jätte roligt med bil reparation och akut veterinärvård med återbesök men jag är inte bitter, inte det minsta faktiskt bara lite less.



Idag fick jag mycket goda nyheter med som gjorde mig varm och sådant är alltid roligt.
Många hemligeter nu hihi och Ci bubblar på insidan.


Gingis ligger på golvet och mumsar på ett ben och mår hur bra som helst och i går hade hon besök av pojkvännen Tintin en stund med medans mattarna snackade skit och tog ett bloss. Men han fick en tillsägning då och då bl.a. när han skrynklade till hennes filt och kudde. Sådan matte sådan hund eller?



För övrigt skulle man kunna tro att det är vår i luften för kärlek det finns det gott om och i överflöd om det nu kan finnas för mycket kärlek.


Nej nu ska jag ta och bege mig tillbaka till soffan och ta en kopp te med min underbara make innan det blir dags att sova.

Är inte livet underbart.



Xoxo Cessili

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0