Äckliga jävla jul.

Helloj!
Usch vad jag är dålig på detta. Inte riktigt varit på topp ett tag massa ont i magen i vågor och allt för mycket i huvudet, för mycket sånt som jag inte vill skriva om här för hela världen att se.
Tur jag har min underbara fru att spy ur mig lite med ibland, tillsammans med en big Joe blir mycket sagt.

Nu kommer denna årstid den där förbannade julen, åhh den ger mig ångHäst, fanns en tid jag älskade julen men nu kan den utplånas helt och det skulle bara vara skönt.
Kan gå med på att mys pysa med glögg och pula lite hemma men sen är det nog.
Julen för mig är faktiskt jobbigare än årsdagen då min pappa gick bort, han var självaste julkänslan. Julen i min familj och under hela mitt liv har bara varit en underbar tid full med traditioner, som att samlas allesammans och baka julgodis, stöpa ljus, göra havre stjärnor mm mm men nu påminner bara allt om att han saknas mig och alltid kommer göra det.
Den ända högtid jag ser fram emot under året är midsommar ute på ön, det är vad jag längtar efter. Att få sitta på stranden allesammans, dricka gott, ta ett dopp, hundarna som springer fritt och allt är bara underbart. Sitta där i solen tills den går ner för att då gå bort och tända en eld att samlas runt och bara ha det bra. Det älskar jag :)
Det längtar jag efter.
Men jag får allt ta och vänta ett bra tag till.
Det positiva så här års är att julkaffet kommer på fredag och det längtar jag efter hela året med :)
Dyrt som satan men underbart som få.

Nu ska jag borsta tänderna och krypa ner hos min man så man kan vakna en dag närmare midsommar.

XoXo Cessili

Kommentarer
Postat av: Mamma

Inte ska du må dåligt inför jul. Det om något skulle din pappa ha ogillat. Skapa din jul istället, en ceciliaochristopher jul. Hitta de saker som känns rätt och glöm allt annat. Julen är ju där oavsett vad som står på hyllor och bord. Oavsett vad du gör eller var du är.

2010-11-23 @ 06:49:44
Postat av: Viktoria

Jag håller med mamma! Allt Ci är förändrat jag tror det är dags att skapa det så som man själv vill ha det..Inte vad andra vill eller förväntas av än. Men jag saknar honom också. Men pappa hade nog hängt läpp och blivit lite små sur om du inte hade firat jul=) Jag ska göra en ny sak iår.. Jag ska gå till kyrkan

2010-11-23 @ 09:56:42
URL: http://wickiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0