Underbara helg.

I helgen har jag bara haft det bra.
Har inte hunnit uppdatera som jag tänkt så här kommer en resumé.

Fredag

Fredag morgon börjades tidigt trots att jag var ledig från jobbet. Uppe ur sängen var jag vid 7,30. Då var det bara till att fixa facet och ta Gingus på en promenad och sedan begav jag och Lillstrumpa oss till frivilligcentralen för städning som följdes av en lunch på stan och lite Shoping.

På eftermiddagen var det kroppkakor hos mormor och morfar och oj så gott det var men min mage var inte så glad över det då den enbart fått grönsaker, frukt och lite fik i en vecka. Som grädde på moset intogs ju även ett par koppa kaffe hehe.

En bilfärd senare var jag i Las Vikas hos min Lillstrumpa till tända ljus och mys pys så hade vi det massa mys pys och pysslade om varandra och tog ett par glas vin för att sedan bli alldeles jätte trötta och somna :)


Lördag

På lördag morgon slog jag upp ögonen och solen strålade in på mig i sängen där jag låg tillsammans med underbara gosiga vovvar som överöste mig med pussar som sedan ledde till bus och ärseltacklingar, på ren östgötska.
Vi åt frukost och gjorde oss redo att åka hem till mammsen en sväng innan jag skulle åka till stan och Lillstrumpa skulle åka och jobba, där fick vi varsin kopp kaffe och vipps så var det dags att åka igen.
Måste komma hem oftare.

Hemma i stan Kom Anders och Peter och lämnade av Totte som skulle vara hos oss under dagen och kvällen då de skulle på kalas.
Till en början var det ett väldans farande och liv på de två och jag befarade det värsta då jag skulle vara ensamen med de två vilddjuren under eftermiddagen och större delen av kvällen då Älsklingen med skulle på kalas.
Men det gick riktigt bra och jag kunde till och med damsuga och torka golven, laga mat och gå på promenad med de båda. Riktigt impad över min prestation som hundskötare må jag säga, jag kan nog bli nästa Cesar må jag tro.

Tänkte att så länge de bara busar snällt så får de hållas och de måste väl bli trötta snart men det tog lång tid med de var inte till nått problem så det gjorde inte mycket.
Vid 20,00 låg de båda snällt på golvet i vardagsrummet, jag på soffan med ett glas vin och en skål popcorn och allt var tipp topp, vad mer kan man begära?

Söndag

Idag än så länge har jag druckit en kopp kaffe och sedan varit runt med min älskling och bla köpt mera färg till mitt skåp projekt, en ny hylla till köket samt lite annat mått och gott.
Vi var inne på shape idag med för jag har ju inte varit där förut och jag blev besviken faktist, inte alls som jag väntat mig. Ingen vidate butik alls såg ut som om de bara smackat upp hyller och ställt enden varor på lite här och var, lite soffor, kartonger och pallar huller om buller, nej det var inget vidare alls så vi gick snabbt ut därifrån. Kändes knappast som det var en butik att lägga pengar på, som en lager- billig butik som försökte lite för mycket och lite att vara något större och bättre och bara misslyckades totalt.

Så nu ska jag väl ta att svida om och sätta fart med skåpet.
 Här kommer lite bilder på hårtvätt med shampokaka, Ansiktsrengörning mm. och så klar massa söta dogs.

Fler bilder ifrån kvällen kommer nog snart hos Wickii så kolla in där vettja.
Upptäkte att inga kort tagits på Rutan, Mysan och Tyr men de får komma med nästa gång.
Hud och hårvårds produkterna kommer i från Lush och efter att ha användt deras ansikts rengörning så behövdes inte Clear-Up Stripes från Nivea Visage användas alls som vi tänkt från början. Så besök din Lusch butik vettja och ta reda på vilken rengörning du behöver. Själv har jag Angels On Bare Skin och blev helt otroligt ren och len i ansiktet och det stramade inte alls som det kan göra efter vissa andra rengörnings prepparat. om man inte smörjer in sig direkt, nu behövdes inte det heller. Ville bara ta sig på kinderna hela kvällen :D

Kommentarer
Postat av: wickii

Roligt med kort!!

Ja tack för en mys kväll cis. Måste göras om. Jag trivs som fisken i vattnet i ditt sällskap.

2009-03-02 @ 16:17:56
URL: http://wickiis.blogg.se/
Postat av: Cessili

Och jag i ditt Lillstrump. Självklart måste vi lyxa till det snart igen. :D

2009-03-02 @ 21:51:30
URL: http://icessilisvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0