snart helg igen.

Hej på er igen! Förstår inte hur det alltid kommer sig att jag sätter mig och uppdaterar mer eller mindre mitt i natten.
Idag är jag inte riktigt så glad.Arbetspasset idag slutade med att jävla natt personalen försöker skälla på mig angående ett dödsfall som hände under eftermiddagen.
Men den gick hon bet på och det är något hon får ta upp med ledningen imorgon, för vi har enhetschef och områdes chefen bakom oss och har inte gjort något fel. Det var egentligen heller inte vad det hela gällde men ibland kan och får vi inte göra vissa saker även om det är anhörigas önskemål.
Och viss personal, då menar jag natt personalen och de som inte kan inta en professionell yrkesroll och som istället låvar saker som berörd personal inte kan eller får hålla, borde vara kunnigare om vad man får och inte får göra och vilka rutiner som gäller kring dödsfall.
Oj oj vad allvarligt det blev hehe.

Idag har jag shopat med Min Maja vi var till fotvården och där träffade vi lilla Greta med så söta damer så det är inte riktigt klokt. Där sitter jag mellan dessa damer som är 100 respektive 102 år gamla och Maja utbrister att jag är i mitten av antikrundan och de små söta damerna fnittrar högdjupt och så sött och man bara smälter i deras sällskap.
Man bara sätter sig ner och är, umgås och lyssnar. De är helt underbara. Efter det Gick Maja och jag och köpte bakelser sen gick vi hem och fikade och pratade massa strunt.
Maja skulle visa mig nått hon hittat som hon kom ihåg att vi haft så roligt åt, från en liten bok tog hon fram sitt gammla pass utfärdat 1978.
- Kommer du ihåg det här, säger Maja och skrattar.
Och det gjorde jag i det står det att lilla Maja då var 167 cm lång hade blå ögon och gråsprängthår.
Hur kan man säga så? Gråsprängt. I viket fall så mindes vi den dagen vi hittade passet för ett par år sedan  och hur vi skrattat och det gjorde vi idag med :D

Senare på kvällen kom jag till lilla Greta igen som utbrast " du må tro så fina fötter jag har" när jag kom in igenom dörren.
Hon förklarade även att hon fått telegram från Nt om att de ville ha med henne i tidningen nu när hon fyllde år men det var hon skeptisk till. Hon hade ju varit med i tidningen så många gånger så det var dags de hittade någon annan att skriva om, de kallade henne för en del av vår historia och det tyckte hon var skoj. Jag har gått och blivit kändis så äldre dar.
Imorgon är det fredag och då ska hon på promenad och gå och handla, denna ståltant är så underbar och min absoluta favorit. Älskar mina damer.

Förra veckan gick en annan av mina damer bort men det var nog skönt för henne.
Det är märkligt att man vet när någon ska gå bort, jag ser det i deras ögon och känner det.
Tyvärr vet jag att det förmodligen kommer att bli ett tredje dödsfall snart, det händer alltid i tre.
Konstigt hur man kan bli så konstigt oberörd på ett konstigt sätt.
Nåja nu ska jag sova en arbetsdag imorgon med ju

Xoxo  Cessili

Kommentarer
Postat av: Wickii

Professionellt?? att skriva om "Damerna" på bloggen.. nu är du lika dan som Nockan när hon skrev om plågan

2009-03-06 @ 15:34:07
URL: http://wickiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0