Idag har jag nog tur.

Tur i oturen på väg hem i alla fall. Fick ju inte igång lyset på Kerstins cykel som jag lånar och fick lite oros klump i magen men det får väl bära eller brista tänkte jag och trampade på.
Först kommer en polisbil som tittar på mig när den åker förbi, fan då tänkte jag och försöker trampa vidare i hop om att de inte stannar.
Vid en utfart ett stycke fram kommer en polisbil till ut och han tittar på mig när jag kommer mot dem, jaha då var det kört tänker jag, men inte.
Trampar på ett stycke till och möter en till polisbil, en buss denna gång och nu börjar jag nog se ut som en ligist i deras ögon tänker jag och försöker göra mig osynlig men även denna glider förbi och ger mig en varnande blick.

Oj nu är jag snart hemma tänker jag och då dyker en till polisbil upp och saktar in bredvid mig och blinkar. Nu har jag en ordentlig klump i magen och tänker fanfanfan. sen svänger polisen in på andra sidan och jag pinnar vidare.

Fasen vilken lycka jag kände när jag svängde ner på kungsgatan vid min port och hoppade av cykeln. Kan man ha sån tur eller hade poliserna as roligt åt mig via radion, som deras egna lek, stressa cyklisten, nått de brukar roa sig med när det är lugnt på stan....

Och ja för ni som undrar jag får cykla igenom  ett getto när jag ska till och från jobbet.
Nej nu ska jag äta mina ägg och dricka te innan det blir till att sussa.

Måste bara tillägga att det funkar riktigt bra på jobbet nu, går mycket bättre efter vår planeringsdag i förra veckan. då vi och beteendevetaren pratade ut om allt möjligt och hade övningar mm. Sen satt jag ju ner och pratade med den person som jag inte alls kommit överens med och det är super nu och förstår istället varför denne var som den var mm.

Sen känner jag mig så stolt över mig själv och min brukare som jag är kontaktperson och de otroligt stora framsteg som gjorts på bara dessa veckor. Otroligt, ska bli spännande och se vad de har att säga på mötet på onsdag.

Jaja ha det så bra alle sammans.
Xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0