Karma

Idag har jag förgyllt någons liv och höjt min karma.

Skulle gå ut på terassen och hänga upp en ny boll till små fåglarna när ginga började skälla.
Sa åt henne att vara tyst, inte skälla på katten och att de skulle gå in men då upptäkte jag att det inte var våran katt utan den försvunna katten som det sitter lappar uppe om.
Den lilla stackaren boddeunder vår bänk på en trasmatta.
Den lilla skruttisen blev så rädd för ginga att hon hoppade upp i buskarna, ställde fram vatten och mat till henne och försökte få henne att komma fram men hon vågade inte.
Ringde till hennes matte som kom hit och hämtade henne och det var en väldigt lycklig matte som kom och hämtade sin lille plutt Mysan som hon hette.
De hade gått ut med en hittelön men den ville jag ju inte ha, hoppades ju bara att någon skulle göra det samma om det gällde något av mina djur.

När de gått hem så fortsatte jag med mitt städande och satte på lite kaffe och fick sälskap av min älskling som kom hem från skolan. När vi fikat åkte de till hundparken och jag städade vidare.
Rätt som det var plingade det på dörren och det var jag som fick blommor och choklad för att ha hjälpt katten Mysan hem igen.
De hade skrivit ett väldigt fint kort med, så sött så.
En liten bild men tyvärr lite mörk.




Min vovve är lite knäpp hon försöker nämligen att äta upp sitt eget bakben.
Nej nu ska jag försöka få tag på Lillstrumpa

Ha det så bra alle sammans... Cessili


Kommentarer
Postat av: Lillstrumpa

Gud vad gulligt det var. Man önskar ju att det fanns blir människor i världen som uppskttade en god gärning.

Saknar dig min cessili

2008-11-04 @ 20:01:50
URL: http://wickiis.blogg.se/
Postat av: Sandra

Snällt av dig gumman!!!

2008-11-04 @ 22:37:11
URL: http://dojjanjagandreas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0