Helgen som flytt.

Åhh swisch så var denna helg också förbi, vet inte vart tiden tar vägen.

Helgens aktiviteter har varit dessa.

Fredag:
Jobbade hela dagen och efter en dusch och ombyte så blev det en promenad upp till staden med älsklingen och Gingus.
Målet var ju så klar JULKAFFET, det börjar ju alltid att säljas fredagen innan första advent och det jag väntar på hela året.
Väl där så passade jag ju på att köpa massa mummsigt med och ett smaskit kvälls te måste vi ju också ha.
Sedan begav vi oss ti charken och köpte med oss mumsig mat som vi åt framför soffan där vi mös ner oss resten av kvällen och tittade på Mamma mia.

Lördag:
Älsklingen och Ginga hade en kupp som vanligt för att få upp mig ur sängen, älsklingen sitter och pratar om att han skall sätta på kaffe, att han har satt på kaffe och att kaffet är klart samtidigt som han är så söt så och sitter där på sängkanten och små pratatr med sen slumrande Cessili som har en sovande Gingus tätt intill sig.
Sedan vaknar Gingus Till och lägger sig och tassar mig på kinderna och slickar och tvättar mig i hela ansiktet och är bara såååå gosig så.
Väl uppe dricker vi kaffe och sedan åker vi på kalas hos lilleman.
Hema på kvällen stätter jag upp julgardiner i köket , kransen på dörren, sedan kom svärmor hit och vi drack glögg och kollade på film en musikalfilm med Björk kommer inte ihåg vad den hette.

Söndag:
Åkte till Ikea med Älsklingen och Patrik, vi åt lunch och sedan handlade vi.
Hade bara tänkt att köpa lite ljus och titta på en köksö men det blev ljus, lite annat och ett nytt bord och stolar i bar varianten.
När vi lämnat Patrik åkte vi till Anders och Peter och hämtade alla buskar sedan åkte vi hem och snickrade ihop allt sammans.
Sedan satt vi  där och drack kaffe, älsklingen pluggade och jag löste korssord under tiden. Sedan blev det lite glögg och pepparkakor med.

Nej nu tror jag att det är dags att krypa ner om jag skall in och vicka imorgon för tror det var 07,00-16,00.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0