Snö.

Idag skulle min farmor och farfar haft namnsdag om de var i livet men jag tar en namnsdags kaffe åt er ialla fall.
Var något fruktansvärt trött imorse när jag vaknade men blev glad när jag kom på att jag började senare så jag fick sova en hel halvtimme till.
När jag väl klev upp ur min säng, tog kläderna på armen och gick mot badrummet, så slängde jag en blick ut genom köksfönstret var tvungen att ta en ordentlig titt  och pustade när jag fortsatte min väg mot toaletten, fy tyckte först att det var snö ute.
Inne på badrummet fixade jag och trixade medans älsklingen min gjorde smörgåsar till mig och helt plötsligt säger han vad härligt med all snö.
Jag tittar illa kvickt ut genom fönstret och tro på fan det snöade så jag kunde inte ha tofflor på mig idag, fick ta stövlar, vama och goa var de ialla fall.

När jag gick till jobbet gick Älsklingen med GingaPinga och ni må tro vilken lycklig vovve vi hade med oss, hela världen var ju täckt i vitt kallt fluff som man kunde busa, slänga sig i och fnysa i så snön for.
På eftermiddagen var hon till hundparken och lekte loss i snön med sin älskade Tintin och en liten Jack Russel som knappt syntes i snön. Så nu har vi en helt utslagen vovve som ligger på vår säng och sover.

Nu vet jag ju att snön skall försvinna till onsdag men måste ialla fall ha nya skor så ska till stan imorgon, för jag har hört att Wedins har utförsäljning, någon som vill med?

Cessili

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0