Torsdag = Speedway

Ja idag är det torsdag och det är speedway på temat, kaffet och kanelbullarna är inhandlade och det är bara att vänta in klockan. Måste komma ihåg att packa ner en penna med så man kan föra protokoll med ju.

Nu hänger molnen tunga och det har regnat lite under förmidagen och lunchen men verkar som det håller på och spricka upp. Det hoppas vi verkligen på för det är ju inte så vidare roligt att sitta i regnet eller att det blir avblåst pga regnet.

Idag är jag väldigt kär i min älskling och snart är det bara 365 dagar kvar tills den stora dagen.
Och jag som kanske inte alltid setts som den mest beslutsammaste kvinnan har faktist redan fattat många beslut ang. den dagen med min älskade.
Tex först har det ju varit en tanke att vi skulle ha I wanna love you forever som är våran låt sedan början men vi har nog ändrat oss och älsklingen vill inte att jag avslöjar för er vilken den är, då blir det inte speciellt.

Nu ska ni få se och höra en av mina förtillfället stora idoler.
Mina damer och herrar, Hayley Westenra.




Förstår inte riktigt hur hon kan ha så mycker röst i den lilla kroppen och vara så ung, men hennes lillasyster kommer nog inte vara så långt ifrån sen vart efter.
Hayley har ju även fått äran att få sjunga med många sotra imponerande tennorer, eller vad man säger när de är flera.
En av mina favoriter är ju Andrea Bocelli, Vivo Per Lei gjorde de helt underbart tillsammans och Time to say goodbye, fast den är ännu bättre när hon sjunger den tillsammans med Russell Watson även om det är mest från hennes sida. Tycker hon gör den bättre än Sarah Brightman månnga gånger men alltid svårt att jämföra orginalen med annat.
Sarah Brightman och Andrea Bocelli gör den ju helt magisk med.

Nej nu ska jag klä mig och göra iordning inför kvällen. Ha det så bra så länge, lyssna och njut.... Cessili

Nu kommer man hem riktigt frusen efter en kväll av speedway på kråkvilan. Efter många omkullkörningar så slutade det med att Vargarna vann med 50 poäng över Valsarnas 45 poäng.
Nyförvärvet Antonio Lindbäck får vi se om det det var ett val att ångra.
Jag har ialla fall mycket svårt för honom och hans Diva fasoner. När båda lagen ställer upp sig för presentation och Antonio, som har nummer 1, blivit välkommnad till vargarna och sin debut i vargväst, när de övriga ska presenteras så går han ur ledet och fram till mål/start linjen och spanar på gruset. Lika dant under plogningen då beger han sig ut på banan och står i vägen för traktoerna mm. Han var riktigt irriterande.
I allmänhet tyckte jag att dagens tävling inte höll måttet, de flesta körde amatörmässigt och orutinerat, enligt mitt tycke.

image9


Vi hade ialla fall med oss en helt underbar supporter som nog var planetens lyckligaste människa för dagen, så lycklig så han fick tårar i ögonen över vargarnas 5-1:a.

Dagens bästa förare måste jag ialla fall säga var och är Joe Screen. Vet inte riktigt hur det hade gått utan honom idag, han bar verkligen upp laget. Allt enligt mitt tycke ialla fall.
Nu verkar det som om älsklingen min fått blodadtand efter att förlorat sin speedway oskuld, så vår 9:e årsdag kommer vi förhoppningsvis att spendera på en förhoppningsvis solig kråkvila. Skulle det finnas ett bättre ställe att fria på, nej inte i mitt hjärta ialla fall. Tänk till det underbara ljudet och doften av etanol, helt enkelt underbart.

image10


Nu ska jag ta en härligt varm dusch och sedan är det dags att krypa till kojs.
Sussa sött mina vänner... Cessili

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0