Julstök

Hej på er allesammans.
Tror allt att julgenen blivit lite mer tydlig, inte bara usch och blä längre.
Var till Las Vikas idag och morfar rökte lax, där träffade vi mamma, Thompa och lillstrumpa och vi fikade och pratade strunt och pipps så hade nästan hela dagen gått.
Var upp till pappsen en sväng innan vi åkte hem och tände ljus.

Hemma i stan igen gav älsklingen och jag oss ut på granjakt, alla granar vi hittade var jätte fina nertill och fula upptill och inte alls värda pengarna så det blev en ny plastgran istället eftersom vi slängde vår gamla i fjol.
 Sen bar det iväg till affären där det handlades julmat och diverse smaskigheter.
Hemma började jag tvätta skinka och fixa med den medans älsklingen gjorde jultallrik med ny rökt lax mm åhhh så gott. Efter det började pysslet med granen som Humpkin gjort i ordning och hahah den var ju inte stor hehe men blev så söt så i vårt lilla hörn.
Resterande del av kvällen har vi gjort apelsiner med nejlikor, druckit kaffe och ätit pepparkakor, dadlar frukt, julmust mm och kollat på film.

Nu siter jag här i cyberspace och tar ett glas vin med min lillstrumpa som sitter med sin cider i Las Vikas, skål på dig systra mi. Nej om man skulle ta och avrunda lite, ska väl upp tidigt (för att vara mig alltså) imorgon och städa, handla med svärmor och kanske smita in en snabbis på stan med. Mycket som skall hinnas med min sista lediga dag till efter jul.

I fredags var ju älsklingen och jag på date igen, måste ju göra det ibland när man ses så sällan och när man gör det så bara är man ju oftast. Så vi gick till stan, gick på bio och kollade på den nya filmen "Dagen då jorden stod still" tror jag den hette. Besviken blev jag allt lite eftersom jag väntade mig lite mer men den var ju inte dålig.

Innan bion skulle vi äta hade vi tänkt det blev en romantisk supe för två på ströget alla istanbull kebab, hehe romantiskt värre men gott.
Om någon utanför kommer till Norrköping så måste ni ju testa där, endast där jag kan äta kebab. Ha det så bra nu allesammans och sussa sött... Cessili

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0