Nyårskalas på jobbet.

Hej allesammans!
Hoppas allt är väl med er.
Nu är jag just hem kommen ifrån jobbet, varit på dagcentralen idag och haft värsta sofftar jobbet.
Började degen med att dricka kaffe och kolla på Åsa Nisse film, som alltid får mig att tänka på Thompa och morfar, det var i alla fall Sten Stenson kommer till stan. Efter det var det dags för lunch som bestod av bruna bönor och fläsk, smaskigt värre.
Eftermiddags fikat innan alla skulle gå hem bestod av nybakat fikabröd och tårta och pommac istället för champagne.
Dagens namnsdags barn skulle ut bringa nyårsskålen och han bel alldeles tårögd och det smittade ju av sig alla var nära att brista ut i gråt de är så goa alla våra tanter och gubbar, så söta så.
Nu ska jag snart förbi Sandriz med hennes skor så hon kan vara fin imorgon sen blir det hem och krypa i säng, ska sova 17,30 senast 18,00 så jag orkar med, då jag jobbar natten i Lindö tur älsklingen skjutsar mig.

Nej nu ska jag slå en pling till min nyligen hemkomna mor och höra hur de har haft det på resan.
Kram på er allesammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0