Boom.

Hej på er!
Passade på att sätta mig här en stund innan jag drar igång med städningen och att laga mat.
Idag är min älskling sjuk, det blev han redan i gårkväll men ville inte erkänna det för mig för han ville så gärna gå och träna idag och viste att jag skulle förbjuda det. Som tur är så insåg han ju själv så oerhört dumt det skulle vara och stannade hemma.
Så det har varit soffläge idag med mys under filten, kaffe, gula russin och vinterpromenad på förmiddagen.
Min lilla Ginga är inte värdens lättaste att ha med sig ut just nu, hon blir ju så rädd när alla förbannade Barn ska smälla smällare mm.

Så ni föräldrar akta er för om jag kommer i närheten av era barn som smäller smällare. Så ska jag skrämma skiten ur era barn så de pissar ner sig, springer och gömmer sig och vägrar gå ut, äta eller gå på toaletten på minst en vecka.
Bara så ni vet....

Tycker att föräldrar till barn som smäller smällare skall få riktigt höga böter så kanske de lär sig att inte låta sina barn hålla på med sånt och ta hand om sina barn. Inte bara farligt för allmänheten utan för barnen själva.
Förra året höll vi på att få in en raket på vår terrass men grannen fick den istället. Snorungar byggde egna raketer/bomber som smälldes och skrämde salg i allt levande.
Sen har föräldrar mage att säga att de bryr sig om och gör det bästa för sina barn, pyttsan heller....

Usch nu blev jag riktigt arg här men det är svårt att låta bli.
Tycker att smällare endast skall vara tillåtna på nyårsafton och vid speciella tillfällen och att tillstånd skall sökas.
Vad tycker ni?
Nej nu ska jag städa komentera ni så länge.

Kommentarer
Postat av: Sandriz

Håller fullt o fast med dig!!!

Var några snorvalpar som skrämde Theodor häromdagen.. Grrrrrrrrrrrrr!!!

Hörru tänkte höra om du är hemma imorgon, hade nämligen tänkt fråga om man kunde få låna mina skor?

Kramar

2008-12-29 @ 20:11:59
URL: http://dojjanjagandreas.blogg.se/
Postat av: Thina

Håller verkligen med! De tillstånden sen borde vara då på speciella platser de fixar där de kan smälla under endast valborg och nyårsafton.

Hoppas allt är bra!

2008-12-29 @ 23:45:24
URL: http://superthiniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0